Är Jag Gud?


Det finns så många gudar där ute i så många övertygelser och sanningar, att man ibland måste fråga sig själv .. "Har jag verkligen en Gud?" Och svaret på den djupa frågan kan vara .. "Visst, för Gud är ett tillstånd av inre övertygelse och så, vad är det som säger att jag inte är Gud?" Tänk på det galna självcentrerade svar för ett ögonblick. Vi är alla gudalik i varje steg och form av liv. Vi har makten att skapa, att reproducera och till och med, att ge och ta liv bort. Så, gör detta mig, dig eller någon annan, Gud?

Om vi är Gud, detta är då vår himmel? För Gud bor i himlen, eller hur? Det beror på, för som Gud vi kan skapa vår egen himmel och vårt eget helvete.

En annan fråga är, om vi är Gud och Gud är god, varför vi skapa en sådan ondska? Det beror på hur man definierar ondska. För i vissa fall kan en människas ondska vara en annan mans himmel.

En annan punkt som kan ge lite tröst i denna förvirrande värld av så många Gudar skulle vara att, som gudalik vi är därmed eviga och därför bör vi inte frukta döden. Och som Gud, kommer du aldrig att gå förlorade. Att du nu står i centrum för ditt eget universum och allt annat kretsar kring dig.

Detta som jag tagit upp nu, för ingen del av fantasin kan ses som en faktisk definition av en Gud. Men bara för ett tänkesätt. Du ser, ditt sanna befrielse här på jorden är din egen sanna verklighet och vad du tror och vad du ser som är sant för dig.




Kommentarer
Postat av: Nazim

Wow....

2011-08-22 @ 14:35:35
Postat av: Anonym

tack för dina tankar bless

2011-08-22 @ 22:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0