Ät grönsaker - förbättra livet!


När jag var surfar genom olika hemsidor så snubblade jag över en sida som angav och förklarade tio enkla regler att följa för att få ett bättre liv. Tänkte dela med mig dessa tio regler!

Reglerna är:

 1. Kärlek.
 2. Lev med syfte.
 3. Var tacksam.
 4. Skratta.
 5. Sjung.
 6. Umgås med vänner och familj.
 7. Inte bry sig om pengar.
 8. Dansa.
 9. Ge.
 10. Äta grönsaker.

När jag läste varje regel innan jag gick tillbaka och läste beskrivningen som följde, tänkte jag, "jag gör redan alla dessa saker." Då började jag verkligen att tänka och jag insåg att nej, jag gör inte ett antal av dessa. Naturligtvis umgås jag med familj och vänner, och älskar de andra sakerna efter bästa förmåga, men när jag tänkte på hur mycket jag följde andra regler, jag blev förvånad över hur lite jag gjorde resten. Vi alla lever mycket hektiskt, upptagna liv och jag tror mig kan tala för många av oss när jag säger att vi inte tillbringar tillräckligt med tid att fokusera på små saker, såsom sång och dans (båda, kan jag tillägga, är stor stress avslappning . Jag vet av erfarenhet, hehe). Jag tror att om vi alla försökte bara lite hårdare att följa dessa regler, skulle vi leva ett lyckligare, mer positiv liv.

Eller vad säger ni? Vad tycker ni om dessa regler?


Kommentarer
Postat av: Engi

lol, jag sjunger alltis i bilen ...



bra lista tack för du la den upp! ^_^

2011-06-12 @ 23:53:51
Postat av: Karwan

tack för att du dela mee dig...de får en o verkligen tänka...tittade på listan o va ''jag gör allt'' men som du sa...gör verligen inte de...tack för du får mig o tänka...

2011-06-12 @ 23:57:15
Postat av: :(



Jag tror att vi alla borde åtminstone försöka att följa dessa regler i sina liv men som vi alla vet, det är verkligen svårt :( (

2011-06-13 @ 00:06:29
Postat av: Mimo

Älskar dessa regler. Livet är så vackert som du gör det. Jag hoppas att ditt liv är en vacker himmel.

2011-06-13 @ 00:19:55
Postat av: Anonym

ååhh lovley!!

2011-06-13 @ 00:54:15
Postat av: Anonym

sant de du säger:)

2011-06-13 @ 01:20:55
Postat av: Anonym

E du å niko tsms??

2011-06-13 @ 02:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0