Bisexuell?


Har fått frågan många gånger, men aldrig svarat på de då jag känner att det egentligen inte angår någon förutom mig själv och borde faktiskt inte spela någon roll vad man har för sexuellläggning. Nu tänkte jag gå till botten med det här!

Ja, jag är bisexuell och det står jag för. Många jag känner säger till mig att det är en ''fas'' jag går igenom, men så är verkligen inte läget. Jag dras till både tjejer och killar, oavsett om folk vill accptera det eller inte. Har haft ett seriöst förhållande med en tjej, då det varade i nästan 1 år. Inget fel med att vara bisexuell tycker jag. Egentligen är det ganska bra att utforska om vilket kön man attraheras mest av. Men man ska inte göra och vara det för mycket, för någon gång i livet så måste man bestämma om vem man älskar på ett kärleksfullt sätt.
Många som är emot hbt kör ju med argumentet "det är inte naturligt." Visst, vi är gjorda för att föröka oss, men vad fan spelar det för roll? Det är ju knappast ett problem ändå. På något sätt visar ju homo och bisexualtitet att det inte finns några gränser för kärlek.  Så fånigt att våran sexuelitet ska definera oss som människor. Men kommer alltid finnas folk med fördomar. Tråkigt, men sant, men förhoppningsvis finns det en del förnuftiga människor som inte dömer någon efter sin sexuella läggning. Ens läggning påverkar inte mig, såvida människan är trevlig..
Man ska kunna stå för den man är, inte behöva gömma sig eller vara någon annan. Det är så oerhört många som inte vågar komma ut, som dör med sin hemlighet. Då det är jobbigt att vara hbt eftersom de fortfarande är diskriminerade och ifrågasatta. Det skulle vara enklare att vara hetero, det går inte att sticka under stolen med det. Det ska inte behöva vara så! Vi alla är människor, vi alla är värda lika mycket! Man är inte mindre värd bara för att man vet vad man är och vad man vill. Jag anser att folk får vara precis det de är, så baserar jag mitt eventuella gillande eller ogillande på hurudana de är som människor än som sexuella varelser.

Nu kom jag kanske av mig lite, men svar på frågan fick ni iallafall hihi. 
Känner att det kanske är dags att sova nu? Börjar bli riktigt ljust ute, och klockan är 3.30 .. Så det blir nog läggdags för min del nu!
Godnatt mina söta, Puss!



Kommentarer
Postat av: Anonym

:D otroligt!.. <3

2011-06-17 @ 12:45:31
Postat av: Anonym

Modigt! Hur har respns från vänner och familj varit?

2011-06-17 @ 16:49:49
Postat av: Anonym

vad för tjejer gillar du då? :)

2011-06-20 @ 03:38:52
Postat av: Anonym

helt underbart hur du fick fram allting för de är precis då är ! du är jätte söt !

2011-06-23 @ 12:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0