Make it gold


Hon är slut. Mentalt och känslomässigt, bokstavligt och bildligt, men varje dag går hon ut och möter världen med ett leende på läpparna eftersom hon vet vem hon är.

Det är bara så svårt att vänta på något som du inte ens säker på faktiskt kommer att hända. Men du verkar inte kunna ge upp, när du vet att det är allt du någonsin velat ha.
För att komma upp på morgonen bara för att veta att du måste möta ett annat hinder krävs styrka. Att le när det enda du kan göra är att gråta tar mod. Att spela glad och skratta när du vet att tiderna är som värst tar mod. Att vara glad när den enda goda nyheten är den bästa av de dåliga nyheterna tar stöd. Att vara där och hjälpa andra genom de tuffaste tiden i livet tar kärleken.

Ord kan svida, men tystnaden är det som bryter hjärtat.
För att vara ärlig, när folk säger till mig att bara "följa mitt hjärta" vet jag inte ens vad det betyder. Som att jag ibland inte kan skilja mellan vad mitt sinne tänker och vad mitt hjärta känner..

Tankar..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0