Never stop believing


Många människor inspirerar mig. Jag har träffat så många människor som har påverkat min syn på livet på ett eller annat sätt, medvetet eller undermedvetet. Oavsett om någon försöker förändra mig, eller bara lever sitt liv, märker jag. Huruvida det faktiskt ändrar mig, och slutar med att man bär med sig en liten bit av det.

R är en av dem. Något om hur han lever enkelt och är, inspirerar mig. Det finns en rationell, sarkastisk, torr människa, någon som aldrig skulle bära hans hjärta på ärmen. Och ändå, finns det ögonblicket du ser en passion gnista. Du ser masken falla på ett unikt sätt. Människor hitta ett sätt att öppna upp sig utan att göra sig sårbar. Med R, är det ögonblick han börjar dansa. Oavsett om det är repition eller ett par sekunder på golvet, om du tittar tillräckligt nära, kommer du att se masken falla. Det finns ingen låtsas. Det finns ingen cool exteriör. Det är mänskligheten och uttryck. Visst, det finns kontroll. Det är koncentration och fokus. Men det finns också frigivning.

Jag kan inte låta bli att se att gamla tomt rum i mitt huvud explodera med uttryck. Poetisk licens, överdrift, kalla det vad du vill, gör men det 'ndrar inte faktum att jag ser en helt annan person när han börjar dansa.

Jag minns en gång, jag gick till hans jobb och där han var på sin rast, förlorad i sin egen värld, dansade. Kalla mig galen, men jag bara bara stod och tittade i fascination. Nogrannhet, koncentration, fokus, engagemang, var det jag såg.
Jag har sett många olika typer av utsläpp, jag har sett olika människor vända sig och liva upp till olika saker, men aldrig sett något liknande. Han är inspirerande för mig, och det har påverkat mig på något sätt, även om det var undermedvetna.



Kommentarer
Postat av: Anonym

FINT skrivet! : ))

2011-06-14 @ 00:10:37
Postat av: Anonym

Aw!... Vacker Aylin ...

2011-06-14 @ 01:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0