C'est la vie


Jag fick för någon dag sedan en jätte fin komplemang att jag är en inspiration och är en driven tjej. Jag blir så himla glad över att få höra något sådant. Det ger en så mycket. Man tänker ibland på det.. att vad små saker man säger eller gör i vardagen kan spela in en sån stor roll i ens liv. Jag måste börja tänka mer på det, jag tycker att alla andra borde göra det med. Skadar inte att ge en fin komplemang eller ett leende till någon. Jag blev i allafall jätte glad!


Jag tror att livet är enklare än vi tror. Vi söker efter svar och fler svar. Men det finns inga svar. Saker händer i livet, bra saker och dåliga. Folk säger, "varför hände det mig?" Tja, varför inte? Vissa människor vinner på lotteri, och andra dör i en bilolycka. det händer, och det är inget vi kan göra åt det. Universum bryr sig inte om vad som händer med dig.
Men ibland, kan saker bli ganska komplicerat. Personer över tror, över analysera och antar. Det är den mänskliga naturen dock. Vi är inte perfekt och jag lär mig det för varje dag. Alla är vackra. Alla är bristfällig. Alla förtjänar en andra chans till förändring. Jag bryr mig inte vad du gjorde, hur illa du gjorde det eller något. Ibland var vi bara inte redo att göra det rätt första gången. Vi är bara människor, kom ihåg det. Men varje kamp gör dig starkare och de förändringar gör dig klokare. Och lycka har sitt eget sätt att ta sin söta tid.
Några saker är dock sant oavsett hur hårt du kan försöka blockera ut dem, så är en lögn alltid en lögn, oavsett hur vackert de än är sagt. Vissa dörrar, när de väl är öppnade, kan aldrig stängas igen, precis som vissa förtroende, när det har gått förlorade, kan aldrig vinnas tillbaka. Det finns en skillnad mellan att ge upp, och att veta när du har fått nog. Du kommer att stöta på människor i ditt liv som kommer att säga alla de rätta orden på rätta tiden. Men i slutändan är det alltid utifrån deras handlingar du ska döma dem. Det är handlingar, inte ord, som har betydelse.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gosh.. Ja du är verkligen en inspiration! Helt tagen av dina texter och ditt tankesätt!

2012-02-21 @ 03:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0